Oversikt over gjenåpning og tiltak i Krødsherad kommune fra 20.januar 2021.

Regjeringen viderefører i hovedsak de strenge smitteverntiltakene for å stoppe en ny smittebølge, men gir noen lettelser for barn og unge. Tiltakene varer fra 20. januar og så lenge det er behov for dem, men regjeringen vil fortløpende vurdere situasjonen.

Les mer på regjeringens sider her:

Krødsherad kommune stiller seg bak situasjonsbeskrivelsen og tiltakene. Følgende gjelder her hos oss, fra i dag 20. januar 2021:

For barn og unge under 20 år åpnes det igjen for organiserte aktiviteter. Dette omfatter f.eks. treninger og korøvelser. Nasjonale retningslinjer for å begrense smitte skal alltid følges. Kamper, cuper, stevner mv. for barn og unge må fortsatt utsettes.

De følgende virksomhetene og lokalene kan være åpne for barn og unge under 20 år:

For voksne videreføres anbefalingen om ikke å drive organisert aktivitet innendørs. Utendørs kan voksne trene dersom det er mulig å holde god avstand.

Bygdekino

Det planlegges for at bygdekinoen kan åpnes på Krøderen samfunnshus fra 28.januar.

Kryllingheimen holdes stengt for besøkende fram til fredag 29. januar 2021.

Kommunens kriseledelse har i dag 20. januar 2021, bestemt at Kryllingheimen fortsatt holdes stengt for besøk fram til og med 29. januar 2021. Kryllingheimen åpner for besøkende fra lørdag 30. januar 2021, under forutsetning om at smittesituasjonen i regionen er under kontroll. Besøksrutiner fra før jul vil da gjelde, med bl.a. besøksvert og eget besøksrom.

Fram til 29. januar 2021 oppfordrer vi også til å minimalt besøk i omsorgsleilighetene. Vi har stor forståelse for at pårørende synes dette er vanskelig, men nå som tidligere gjelder det å ta vare på våre mest sårbare innbyggere. Det er selvsagt unntak for pasienter i livets siste fase og alvorlig syke.

Kommunehuset holdes fortsatt stengt for fysiske møter

Servicetelefonen er åpen fra 09:00-14:00. Telefonnummeret er: 32 15 00 00. Alle henvendelser til kommunen og saksbehandlere gjøres på telefon, epost, eller som digitalt møte. E-postadresse til kommunen er: krodsherad.kommune@krodsherad.kommune.no.

En oversikt over våre ansatte finner du her.