Innføring av vannmålere

Klikk på bildet for å lese informasjonsskrivetKrødsherad kommunestyre har vedtatt å innføre kommunale vannmålere i alle boliger og fritidsboliger som er tilknyttet offentlig vannforsyning eller offentlig avløpsnett. Dette gjelder også de abonnenter som har egen vannmåler i dag etter privat initiativ. Innføring av vannmåler skal i hovedsak gjøres i 2019, og vil bli påstartet så rask som mulig på nyåret 2019. Husstander som ikke er påkoblet offentlig vann og avløp kan se bort fra denne henvendelsen.

Informasjonsskriv blir levert ut til alle husstander pr post den 21.12.2018.

Les mer om innføring av vannmålere her

Krødsherad kommune har fått noen henvendelser vedrørende innføring av vannmåler.

Kommunen vil se på disse henvendelsene og gjøre noen ekstra vurderinger.

I etterkant av dette vil innbyggere og abonnenter få mer utfyllende informasjon før innføringen iverksettes ute hos abonnentene.