Informasjon om koronavaksine

Kjære innbygger i Krødsherad

Vi forbereder nå vaksinering mot koronavirus – og det er gledelig.

Vaksineringen vil skje etter følgende prioritering gitt fra regjeringen og helsemyndighetene:

• Beboere på sykehjem og i tjenester til funksjonshemmede
  • Eldre over 85 år
  • Eldre fra 75 til 85 år
  • Eldre fra 65 til 75 år
  • 18 til 65 år med underliggende sykdommer

Vi vet ikke enda når vi får vaksinen og hvor mange vi får i første runde, men vi antar nå at de første vil komme til kommunen i januar. Kommunen vil får beskjed minst 5 dager før vaksinen ankommer og når den har kommet har vi 5 dager på oss for å vaksinere.

I og med at den har så kort holdbarhet er vi forberedt på å vaksinere både hverdager og i helger – og dere må også være forberedt på det samme.

Personer som prioriteres vil bli kontaktet for tilbud om vaksinasjon. Det er ikke nødvendig å kontakte kommunen eller fastlege for å sette seg på venteliste.

Koronavaksine og vaksinasjon er gratis.

På denne siden vil vi oppdatere informasjon om koronavaksinen fortløpende.

På nettsiden til FHI (folkehelseinstituttet) kan du lese mer om koronavaksinasjonsprogrammet