Forsterkede lokale smitteverntiltak

For å beholde kontrollen på smittespredningen og begrense ny økning i smitte, har Regjeringen iverksatt forsterkede nasjonale smitteverntiltak foreløpig fram til 19. januar 2021.

Formålet med de nye, strenge tiltakene er å bryte en eventuell ny smittebølge. Vi må nå vente med å gjenoppta sosialt liv til det har gått 14 dager, i det som blir en sosial nyttårspause for alle, sier helse- og omsorgsminister Bent Høie.

Tiltakene vil foreløpig vare i 14 dager, for å få en bedre oversikt over situasjonen.

– Kommunene trenger også tid og ressurser til å planlegge og gjennomføre oppstart av vaksinasjon. Det er et stort og viktig arbeid, og da blir det vanskelig for kommunene å håndtere mange lokale utbrudd samtidig, sier Høie.

Her finner du de nye nasjonale smitteverntiltakene.

Det er utarbeidet en oversikt over de nasjonale smitteverntiltakene. Oversikten finner du her.

Krødsherad kommune stiller seg bak situasjonsbeskrivelsen og tiltakene. Følgende gjelder her hos oss, foreløpig fram til 19. januar 2021:

Kryllingheimen er stengt for besøkende

Vi oppfordrer også til å minimalt besøk i omsorgsleilighetene. Vi har stor forståelse for at pårørende synes dette er vanskelig, men nå som tidligere gjelder det å ta vare på våre mest sårbare innbyggere. Det er selvsagt unntak for pasienter i livets siste fase og alvorlig syke.

Samfunnshusene er stengt for alle

Noresund Svømmehall er stengt for alle

Kommunehuset er stengt for fysiske møter

Servicetelefonen vil være åpen fra 09:00-14:00.

Alle henvendelser til kommunen og saksbehandlere gjøres på telefon, epost, eller som digitalt møte. Telefonnummer til vårt servicetelefon er: 32 15 00 00. E-postadresse til kommunen er:  krodsherad.kommune@krodsherad.kommune.no.

En oversikt over våre ansatte finner du her.