Avtale om bygging av ny skole ble i dag signert

Håndtrykket mellom Knut Martin og Runar Berg

Krødsherad kommunes ordfører Knut Martin Glesne og Runar Berg, leder for prosjektutvikling og kalkyle i Veidekke Entreprenør AS, signerte i dag avtale om bygging av nye Krødsherad skole.

«Jeg er veldig glad for at vi har kommet så langt at vi nå kan signere avtalen om ny skole» - sier ordfører Knut Martin Glesne. «Så langt jeg kan vurdere ser tegningene ut til at dette blir en veldig fin skole! Dette understekes også av rektor Lars Erik Raaen».

Etter signering av avtalen skal det gjennomføres en samspillsfase. Lærere og kommunen forøvrig skal sammen med Veidekke bearbeide tilbudet som er gitt, bl.a. mot reguleringsplanen for Noresundanlegget. Planen legges frem for sluttbehandling i kommunestyret 7. september.  Etter samspillsfasen kan byggearbeidene påstartes.

Les mer om konkurransen her.

Kake med bilde av nye Krødsherad skole Signering av avtalen