Røykvarslerens dag 1.desember - småjobberne hjelper deg med å bytte batteri

Røykvarslere bør testes jevnlig, og hver gang du har vært bortreist over lengre tid. 1. desember hvert år er det røykvarslerens dag, for å minne alle på å sjekke at den lille livredderen i taket fungerer.

Det viktigste du kan gjøre for brannsikkerheten i hjemmet, er å sjekke at alle røykvarslerne i boligen virker som de skal! Tidlig varsling kan bety forskjellen mellom liv og død, særlig hvis man ligger og sover.

Les om røykvarslere på drbv.no

Trenger du hjelp til å bytte batteri?

Småjobbsentralen ved Krødsherad frivilligsentral tilbyr GRATIS bytte av røykvarslerbatteri til eldre og uføre.

Et lite bytte til stor nytte!

Meld ifra til servicetorget tlf: 321 50 000, eller Krødsherad frivilligsentral tlf. 906 94 206 eller epost: frivillig@krodsherad.kommune.no

Krødsherad kommune

Adresse: Ringnesveien 10, 3536 Noresund

Åpningstid: Mandag til fredag er servicetorget og telefonen åpen fra kl. 09:00 - 14:00.

Skjema for ris og ros på kommunale tjenester

Krødsherad frivilligsentral