Nå er vi også igang med elektronisk post forsendelse og e-dialog.

Fra og med 14.mai tar Krødsherad kommune i bruk tjenestene elektroniske forsendelser og e-dialog.

Dette vil si at alle brevmottagere som har opprettet digital postkasse (digipost, e-boks) og/eller benytter altinn, heretter vil få henvendelser fra kommunen som elektronisk post. Dersom brevet ikke åpnes innen 2 virkedager, så vil brevet sendes ut pr post. Innbygger eller næringsliv kan nå altså motta brev digitalt på få sekunder etter at saksbehandler har ferdigstilt saken.

Vi har nå også åpnet for at dere som mottar digital post, kan sende svarbrev digitalt, slik får kommunen også posten direkte inn i sak/arkiv systemet.

Med dette får kommunen et mer effektivt verktøy for å sende post, digitalt eller som brevpost, til innbyggere og organisasjoner.