Nå er bestillingstransport løsningen "Helt frem Norefjell" lansert

Hentet fra Visit Norefjell Helt Frem Norefjell er en app for bestilling av buss.

Med Bestillings-appen "Helt frem Norefjell" kan du nå bestille busstransport mellom holdeplasser fra Noresund, over fjellet til Tempelseter. Bussene startet sitt virke torsdag 11.november 2021 og de kjører i følgende tidsrom:

• Torsdag: 17.00-21.00
  • Fredag: 09.00-21.00
  • Lørdag: 09.00-21.00
  • Søndag: 09.00-17.00

Bestillingen kan legges inn når du vil og seneste tidspunkt for bestilling er torsdag-lørdag 20.30 og søndag 16.30.

Her kan du lese mer om "Helt Frem Norefjell"

Slik gjør du det:

Du laster ned appen "Helt Frem Norefjell" på App Store eller Google Play. Første gang du tar i bruk appen registrerer du deg og oppretter profil.

For å bestille tur, velg stoppestedet du vil reise fra og til. Stoppesteder i nærheten vises i kart, og de mest brukte plassene vil vises under snarveier. Velg ønsket hentetid. Velg antall passasjerer. Du vil nå få tilbud om transport nærmest mulig ønsket hentetidspunkt, avhengig av samkjøringsoptimalisering.

Prisen per reise er 75 kr for voksne og 25 kr for barn opp til 16 år. Du kan betale med Vipps eller med kort i appen. Dette må du gjøre før du går ombord.

Når reisen er bestilt, kan du følge med på kartet i appen og se at bussen nærmer seg hentestedet ditt.

Når du går på bussen, viser du bestillingsbekreftelsen i appen til sjåføren.

Last ned appen her: