Nå blir det bredbånd for strekningen Vinna-Gigernes

Fredag 5. juni undertegnet jeg en avtale mellom Midtkraft og Krødsherad Kommune om at det skal bygges ut bredbånd på strekningen Vinna – Veikåker – Gigernes innen utgangen av 2021, forteller ordfører Knut Martin Glesne.

Prosjektet er et samarbeidsprosjekt mellom Midtkraft og Krødsherad Everk. Da vil 86 nye husstander få bredbånd, noe som er svært viktig. Det er nødvendig at det offentlige bidrar med støtte til utbygging av bredbånd i områder med spredt bebyggelse og Krødsherad Kommune har bidratt med kr 500.000 til dette prosjektet. Vi har fått støtte på kr 1.750.000 fra Nkom og det resterende bidrar Midtkraft- Krødsherad Everk med.

Under den krisen vi har hatt siden vi måtte stenge ned viktige funksjoner den 12. mars har vi for alvor opplevd hvor viktig det er med god bredbåndsdekning. For oss ser det et klart mål at alle innbyggere skal ha tilgang til brebånd. Med denne avtalen som nå er etablert, kommer vi et stort skritt nærmere dette målet, avslutter ordføreren.