Kurs i hjemkompostering

Det vil bli arrangert kurs i hjemmekompostering for våre abonnenter i mai 2019.

Det vil bli et kurs på Ål den 6. mai 2019 klokken 19.00 på biblioteket
og ett på Flå den 7. mai klokken 19.00 i kommunestyresalen i Flå veksthus.

Påmelding gjøres på epost til firmapost@hallingdalrenovasjon.no eller på telefon 32 08 61 10 innen 02.05.19 kl 15.00.

Det er gratis for våre abonnenter og delta på disse kursene, og de er åpne for abonnenter fra alle kommunene i Hallingdal samt Krødsherad. Det blir servert kaffe/te og baguetter.

Det er per i dag mulig å søke om reduksjon i gebyret for renovasjon når man komposterer med godkjent komposterings- binge/-metode og har gjennomført vårt hjemmekomposteringskurs. Søknad om reduksjon i gebyret skal sendes til din kommune. Kommunene har varslet at de vil redusere satsen for reduksjon i gebyret, ta kontakt med din kommune for å få rede på hvordan ordningen er per i dag.

Besøk nettsiden til Hallingdal Renovasjon for mer informasjon om renovasjonsordningen i kommunen.