Krødsherad kommune er i toppen blant landets best styrte kommuner

Ordfører i Krødsherad Kommune, Knut Martin Glesne, er svært begeistret over resultatet fra Agenda Kaupang sin undersøkelse over Norges best styrte kommuner – Kommuneindeksen 2023.

Krødsherad Kommune er helt på toppen av listen, nemlig på 2.plass. Nordlandskommunen Lurøy skårer høyest. Det er tredje året det blir utarbeidet en slik undersøkelse, i fjor kom Krødsherad på 7. plass.

Norges best styrte kommuner – Kommuneindeksen 2023

Undersøkelsen som oppsummeres i en indeks er bygget opp slik at kostnader, kvalitet og finanser teller likt.

Kostnader og kvalitet teller likt i indeksen for effektivitet. Når det gjelder kvalitet så legges det vekt på utbytte for innbyggere og brukere.

Agenda Kaupang oppsummerer slik når det gjelder kriteriene for rangering av kommunene:

• Fokus på effektiv drift og kunsten å levere tjenester med god kvalitet med lave kostnader.
  • God ledelse og hardt arbeid er nødvendig for å skape gode resultater i kommunene. Det er ikke nok med mye penger eller flaks.

Les hele rapporten på agendakaupang.no

Resultater for alle kommunene er oppsummert i vedlegg til rapporten

Skryter av god ledelse i kommunen

Ordfører Knut Martin Glesne viser stolt frem rapporten  - Kommuneindeksen 2023 - Klikk for stort bildeOrdfører Knut Martin Glesne viser stolt frem rapporten - Kommuneindeksen 2023

- Vi har en god ledelse i Krødsherad Kommune, sier Glesne, og han retter an stor takk til og tilskriver den sentrale ledelsen i kommunen ved kommunedirektør Stig Rune Kroken mye av æren for det veldig gode resultatet.

- På tross av skolesaken som har overskygget mye de siste årene, så har Krødsherad Kommune fått til mye bra, og det vises nå i denne undersøkelsen avslutter Glesne.

Dette er kjempebra. Alle i Krødsherad kommune, hver på sin plass skal ha en stor takk!