Kommunestyremøte 17.02.2022 kl.17:30

Torsdag 17.02.22 møtes kommunestyret. Møtestart er kl. 17:30.

Møtet streames - følg møtet direkte her

Her finner du sakspapirer til møtet.

Opptak fra møte blir lagt ut her i etterkant

Innledningsvis vil det bli tildeling av frivilligpris og kultur og idrettsstipend. Det vil bli gitt orientering fra PAN innovasjon, og om arbeidet med bærekraftig reisemål og prosjekt Grønn mobilitet av prosjektleder Ellen Anne Bye

Frivillighetsprisen for 2020 og 2021 går til henholdsvis Krøderen velforening og Gladgjengen K4. Prisen er på kr. 15.000.-.

I retningslinjene for Frivillighetsprisen i Krødsherad kommune står det bl.a. følgende:

• Prisen skal anerkjenne, synliggjøre og motivere frivilligheten i kommunen.
  • Prisen skal gis til en person bosatt i Krødsherad, lokal forening eller gruppe, som har utmerket seg med frivillig innsats, engasjement og pågangsmot til beste for enkeltmennesker og samfunnet.
  • Prisen skal synliggjøre frivillighetens egenverdi og samfunnsverdi gjennom å løfte fram gode eksempler på resultater av frivillig innsats.
  • Frivillighetens bredde og mangfold både med tanke på organisasjonsform, tematikk, alder og kultur skal over tid gjenspeiles i et tilsvarende mangfold blant prisens vinnere.
  • Prisen kan gis på grunnlag av en persons eller lokal forening eller gruppes frivillige innsats over lengre tid eller i et tidsavgrenset prosjekt.

Kultur- og idrettsstipendet blir også delt ut i møtet. Kommunestyret vedtok i desember at begge de foreslåtte kandidatene skulle få stipendet på kr. 15.000 hver.

Retningslinjene for kultur- og idrettsstipendet sier at stipendet hvert år kan tildeles personer som bor i Krødsherad, og som er aktive innen kultur og idrett. Stipendet skal være til nytte og inspirasjon for videre utvikling innen sitt område.

De to som mottar stipendet Kristiane Antczak Bjerregaard (14 år - langrenn) og Linnea‐Kristine Austad Nilsen (16 år - slegge).