Invitasjon til foredrag om livsmestring og robusthet

Dag: Torsdag 16. november 2023
Tid: Klokka 18.00 - 20.00
Sted: Sole Gjestegård

Påmelding: Antall personer meldes via Transponder innen 1. november.

Eventuell påmelding på tlf. nr. 41 27 48 30. Kun for de som ikke har tilgang til Transponder

Har du hørt om Hedvig Montgomery? Svært anerkjent psykolog og spesialist innen familie- og parterapi. Hun er deleier av praksisen Montgomery AS og står bak den internasjonalt bestselgende bokserien «Foreldremagi». Vi inviterer til et spennende og interessant foredrag med Arne Jørgen Kjosbakken og Henriette Konradsen; to av hennes dyktige psykologer. Foredraget er relevant for alle som har barn, eller som omgås barn og unge.

Barn skal oppdras til å håndtere følelser, tåle medgang og motgang og til å kunne flytte hjemmefra med tillit til livet. Livsmestring vokser frem i møte mellom barn og voksen, gjennom bevisst bruk av hvordan vi møter og hjelper barna i både lek, læring og følelser. -Hvordan kan vi gi barna et godt grunnlag for å møte både medgang og motgang? -Hvordan kan vi forstå barnas egen utvikling og behov i de ulike fasene slik at vi møter dem på riktig måte for å bygge livsmestring? Her får du vite litt om hvilke punkter du bør være spesielt oppmerksom på. Du får høre om hvordan du knytter et bånd til barnet som gir trygghet, og om hvordan du slipper barnet slik at det føler mestring. Foredraget tar både for seg forståelse av livsmestring og av barnets utvikling.

Menneskeansikt, person, høst, smil - Klikk for stort bilde

Arne Jørgen Kjosbakken er utdannet psykolog ved Universitetet i Bergen 2004, og siviløkonom ved Norges Handelshøyskole i 2001. Han er spesialist i klinisk barne- og ungdomspsykologi, og har jobbet mange år i spesialist-helsetjenesten, helsestasjon og barnevern. Arne Jørgen tilbyr terapi med barn, unge, voksne, par og familier. Han holder kurs og foredrag for ansatte i barnehager, skoler og ulike helsetjenester for barn og unge.

Menneskeansikt, person, høst, smil - Klikk for stort bilde

Henriette Konradsen er utdannet psykolog fra Universitetet i Oslo. Hun er sertifisert i COS-P foreldreveiledningskurs. Hun har også videreutdanning i emosjonsfokusert parterapi og familieterapi (EFT). Henriette har mye erfaring med foreldreveiledning og har arbeidet tett på barnehager og skoler. Hun tilbyr kurs og foredrag, både til foreldregrupper og for ansatte på skoler og i barnehager

Foredraget arrangeres av arbeidsgruppa i BTI, med økonomisk støtte fra Fagforbundet Krødsherad. BTI (Bedre tverrfaglig innsats) er et prosjekt hvor vi utvikler en modell som skal bedre kommunens tverrfaglige innsats for å ivareta barn, unge og deres foresatte.

Hjertelig velkommen!

Påmelding med antall innen 1. november via Transponder.

(Evt. tlf. nr. 41 27 48 30. Kun for de som ikke har tilgang til Transponder)

Kontaktinfo

Mona Høgli