Informasjonsmøte om demens og kognitiv svikt

Hukommelsesteamet i Krødsherad kommune inviterer til et lavterskel infomøte om demens og kognitiv svikt.

Tid og sted

Informasjonsmøte finner sted tirsdag 23. mai kl. 17.30-19.00 på brukarstua på Kryllingheimen.

• Dr. Solveig Sæta holder et innlegg om demens.
  • Hukommelsesteamet presenterer kommunale tilbud.
  • Det er mulighet for å stille spørsmål til fagpersonell.
  • Det blir servering av kaffe og noe godt attåt
Gamle mester og en person på benken ved siden av - Klikk for stort bilde

Kommunens hukommelsesteam

Teamet består av helsepersonell ansatt i Krødsherad kommune med kunnskap om, og interesse for kognitiv svikt og demens, demenskoodinator Martine Eriksen, Linn Cecilie Aase, Gunn Iren Råen, Elzibieta Malicka og Bodil Svartås.

De ansatte har tilknytning til både hjemmebaserte tjenester og Kryllingheimen. Hukommelsesteamet samarbeider med ulike fastleger, hjemmetjenesten, saksbehandler og annet helse-personell i kommunen.

Hukommelsesteamet gir råd og veiledning og har kontinuerlig oppfølging med personen med kognitiv svikt og deres pårørende. Teamet har kjennskap til kommunale tjenestetilbud og kan hjelpe til med å tilrettelegge den nye hverdagen.

Les mer om kommunens hukommelsesteam

Martine Eriksen
Demenskoordinator