Informasjon om organisering og drift av legekontoret fremover

Vi opplever nå forventet lokal økning av corona-smitten. Heldigvis er det god vaksinasjonsdekning, og de aller fleste får kun lette til moderate symptomer. Man behøver da ikke nødvendigvis lege-oppfølging, men kan se an - og heller kontakte hjelp dersom man opplever tydelige symptomer og allmennpåvirkning.

Økt smitte vil påvirke muligheten til vanlig organisering og drift av legekontoret, fordi man også der må påregne smitte blant leger og legesekretærer.

Fordi tiltaksbyrden nå er større enn sykdomsbyrden forventer vi ytterligere lettelser i nasjonale tiltak på pressekonferanse i kveld 01.02.22. Det kan gi ytterligere økt smitte.

Ved Legekontoret vil det kunne bli nødvendig å  endre organisering og drift 2-3 uker fremover:

1. Avtalte fysiske konsultasjonstimer for det som kan vente – det må vente, og vil bli endret.
  2. Mest mulig oppfølging vil bli på tlf eller videokonsultasjon. Leger vil kunne jobbe noe fra hjemmekontor
  3. Dersom legekontor ikke mestrer å holde fysisk oppe med lege til stede, vil man søke å avtale kollegial fraværsdekning.