Hold meg, slipp meg - gratis kurs for tenåringsforeldre

Sigdal og Krødsherad inviterer til kurs for familier med barn i tenårene.

• Tenåringen får mulighet til å få fortalt foreldre hvordan det er å være seg i familien og andre ting som er viktig.

• Foreldre lærer mer om å være foreldre når ungen skal bli mer selvstendig.

• Rett og slett får familier mulighet til å forstå hverandre bedre, snakke mer åpent med hverandre, og få færre store og vonde uenigheter!

• Kurset er prøvd ut i Nesodden kommune for godt over 100 familier siden kursopplegget ble omarbeidet fra USA til Norge.

• I dag er det ventelister på familier som vil delta!

• Se film om kurset på YouTube

Datoer for neste kurs: 10.01, 24.01, 07.02 og 14.02 Kl. 17.30 – 20.00 alle dagene.

Kjenner du noen gang på følelsen av å komme til kort i forhold til tenåringen i familien?

Da er kanskje dette kurset noe for dere!

Livet som tenåring er en utfordrende fase i livet for hele familien. Den unge er gjennom tøffe forandringer på kropp og sinn. Det er ikke lett å være gode foreldre for barn som er under stor omstilling. Da kan det være godt å få tips om hvordan vi tar vare på hverandre og samhørigheten i familien.

Kursopplegget

Passer det best å delta i en annen kommune enn den dere bor i, er det greit.
Det viktigste er at dere blir med på alle samlingene, og at tenåringen i huset vil bli intervjuet av en kursleder.
Ved kursslutt får familien tilbud om å snakke sammen med kurslederen. Hensikten er å møtes for å finne mer ut av hverandre og hvordan leve med forskjellene. Det er nøkkelen til færre uenigheter og vonde følelser.

Kontaktpersoner:

• Jorun Tandberg, tlf: 91 51 80 84