Den nye ledelsen for Krødsheradskolen

Lars Erik Raaen og Linda Aaskjær vil sammen utgjøre det nye lederteamet for Krødsheradskolen fra 15. mai.

Rektor Odd Henning Bentsen går offisielt av 1.9.2021, men har siste arbeidsdag i kommunen den 30. juni. Han synes det er vesentlig at Lars Erik nå kan begynne jobben med planlegging av skolehverdagen for høsten sammen med Linda.

- Vi har i dag informert lærerkollegiet vårt om lederstrukturen for den nye Krødsheradskoen i et allmøte, vi er glade for at vi har fått en sterk lederduo med både de rette pedagogiske kvalifikasjoner og de lederegenskapene vi tenker er viktige inn i skolehverdagen, sier Leder for oppvekst og kultur Børre Jensen.

Lars Erik og Linda uttaler selv at de ser frem til samarbeidet og går ydmykt i gang med den store jobben som skal gjøres.

- Vi må brette opp ermene og skape en meningsfull skolehverdag for elevene, de ansatte og foresatte der trygget, læringsmiljø og samskapning er viktige stikkord, sier de to.

Krødsherad kommune ønsker duoen lykke til med det viktige arbeidet.