ANUK-prosjektet - Attraksjonskraft i Nore og Uvdal og Krødsherad

Krødsherad kommune er partner i prosjektet ANUK, Attraksjonskraft i Nore og Uvdal og Krødsherad. I prosjektet samarbeider vi med en rekke dyktige partnere: Telemarksforsking, Design og arkitektur Norge, Nordic Edge, Distriktssenteret, Viken fylkeskommune og Buskerud Næringshage som har prosjektledelsen.

I ANUK-prosjektet jobber vi med å: første omgang fram til sommeren 2022, men vi håper å kunne forlenge prosjektet ut over dette!

• Finne ut hvordan det står til med tilliten mellom innbyggere, frivillighet, næringsliv, kommuneadministrasjon, og politikere.
  • Sammen definere hvilke utfordringer og muligheter vi har til å gjøre kommunen mer attraktiv.
  • Utnytte at vi har samlet topp kompetanse fra mange nasjonale aktører til å jobbe sammen i våre kommuner!
  • Teste ut ulike måter å jobbe på, der forskjellige folk og målgrupper får, møtes, diskutere, bli lyttet til, utvikle ideer og jobbe sammen om å løse kommunens utfordringer. Vi kobler disse møteplassene til arbeid med kommunale planer, slik at det følges opp.
  • Forske på prosessen underveis (såkalt følgeforskning) for å dokumentere hva som skjer, hjelpe oss med å ta gode veivalg og slik at andre kommuner kan