31.10.2020 - 1 ny påvist smittet av Covid-19 (Koronavirus) i Krødsherad

Det er i dag 31.10.2020 påvist ett nytt tilfelle av Covid-19 (Koronavirus) i kommunen vår. Vedkommende har en relasjon til ett av smittetilfellene som er avdekket tidligere denne uken, og er med stor sannsynlighet smittekilden som har brakt importsmitte fra Polen.

Det er pr nå god oversikt over utbruddene og nærkontakter. Alle prøvesvar fra nærkontakter foreligger, og alle utenom den smittede nr. 4, er bekreftet negative.

Epidemien eskalerer flere steder i Norge, og det er blant annet satt inn strenge restriksjoner i Hallingdal på grunn av et uavklart smitteutbrudd på Gol. Det er nå svært viktig at alle begrenser sitt sosiale liv utenfor familien, og reduserer antallet nærkontakter i størst mulig grad.

Totalt er det pr nå 4 påviste smittetilfeller i Krødsherad siden den 28.10.20.