Handlingsveileder i møte med barn og unge

Bedre Tverrfaglig Innsats (BTI) er en modell for å bli bedre til å ivareta barn, unge og deres foreldre. Handlingsveiledere med ulike verktøy og veiledninger, samt en elektronisk stafettlogg, skal bidra til en tidligere innsats. 

Gå til elektronisk stafettlogg på stafettlogg.no

trekant bti.jpg - Klikk for stort bilde

Handlingsveileder BTI

Nivå 0: Undring

På dette nivået blir du oppmerksom på undringen og kjenner magefølelsen. Du kan bruke verktøy for å konkretisere og utforske det du undrer deg over. Dette er avklaringsfasen for medarbeidere, hvor den det gjelder skal involveres så tidlig som mulig.
1. Undring oppstår
2. Konkretiser undringen
3. Del undringen med de det gjelder
4. Grunn til videre oppfølging?
5. Avslutt oppfølgingen

 

Nivå 1: Beskriver innsats innenfor hver enkelt tjeneste

Dette nivået beskriver innsatsen som settes i gang på eget arbeidssted. Sammen med barnet/ungdommen/foresatte planlegges, gjennomføres og evalueres oppfølging og tiltak.
1. Skap felles forståelse
2. Iverksett tiltak
3. Oppfølgingsmøte
4. Ressursteam

 

Nivå 2: Tverrfaglig innsats

Dette nivået beskriver enkelt tverrfaglig samarbeid mellom fortrinnsvis to tjenester.
1. Opprett kontakt med annen tjeneste
2. Opprett stafettlogg
3. Nettverksmøte
4. Iverksette tiltak
5. Nettverksmøte og oppfølging
6. Nettverksmøte og beslutning om veien videre

 

Nivå 3: Omfattende tverrfaglig samarbeid mellom flere tjenester

1. Forberedelse til utvidet nettverksmøte
2. Utvidet nettverksmøte
3. Utvidet nettverksmøte - beslutning om veien videre

Kontaktinfo

Therese Haug Riis
Spesialpedagog i Krødsheradskolen
E-post