For ansatte

Her vil du finne nyttig informasjon som ansatt i Krødsherad kommune.

For ansatte

IT-sikkerhet og hjelp med IT utfordringer

IT-avdelingen i Modum kommune har opprettet en ny helpdeskportal, der du kan opprette saker, sjekke status på eksisterende saker og se informasjon fra dem.

Les mer om hvordan du går fram her: Veiledning til helpdeskportalen. (DOCX, 482 kB)

 

Følg denne linken til portalen: HELPDESK.

Det er her vi nå skal legge inn alle IKT-henvendelser.

 

I tillegg kan du også:​

  • Sende en e-post til it-helpdesk@modum.kommune.no.
  • Ringe dem på telefon: 941 58 703 i tidsrommet 08:00-16:00 mandag til fredag. Telefonen er ubetjent mellom 11:30 og 12:00 alle dager pga lunsj og fra 09:00-10:30 på onsdager pga avdelingsmøte.

IT-sikkerhet som gjelder alle!

  • Alle må logge seg ut fra CITRIX når dere forlater arbeidsplassen for dagen. 
  • PC'n må slås av
  • E-poster som er fra ukjent avsender og inneholder vedlegg eller linker skal IKKE åpnes, men videresendes til IT-avdelingen for sjekk.
  • Private bilder, videoer  og annet som ikke er jobbrelatert, skal IKKE lagres på kommunens servere.