Ladies Tour of Norway 14.august

Bli med å lag folkefest i Krødsherad - den 14.august sykler verdens beste kvinnelige syklister gjennom Krødsherad.

Sykkelrittet gjennom bygda vår vil gå på direkten gjennom riksdekkende TV2 her i Norge, og gjennom satelitter, helikoptre og andre medier for å nå ut til resten av verden.

I år ønsket arrangøren en klatreetappe og det har de fått – fra Noresund og opp til Norefjell Ski og Spa. Etappen starter i Drammen og vil gå gjennom hele vår region fra Åmot, Vikersund, Sysle opp gjennom Sigdal over Bjøreskogen nedom Krøderen opp til Noresund og så klatre.

Vi oppfordrer til at dere innbyggere, hytte-kryllinger, lag, foreninger og organisasjoner, ja hvem som helst, å lage show og aktiviteter for å vise deg fram når rittet og TV-helikopteret passerer.
Heis flagg, lag plakater, dekorer garasjen, hytta og husveggen - gjør alt for å få oppmerksomhet og heie syklistene fram!

La oss vise at Krødsherad og regionen vår kan få frem en skikkelig fest stemning ved og langs sykkelruta.

Nedenfor finner du ritt ruta og tidsplan for når de passerer de forskjellige stedene.

Informasjon om trafikk og stengte veier, lørdag 14.8. ser dere her

Generell trafikk informasjon her

Informasjon og nyheter om LToN her