Vaksineinformasjon og status fra uke 26

I uke 26 begynner vi å vaksinere gruppe 10 (18-24 år og 40-44 år). Dersom du er i den gruppen, og ikke har registrert deg i vaksinekø på hjemmesiden må du gjøre det nå - her registrerer du deg for vaksinasjon.

Studenter vil få tilbud om første dose i hjemkommunen, og studiestedet skal tilby andre dose dersom det er uforholdsmessig lang reisevei til hjemkommunen. Studentene må avbestille time til andre dose i Krødsherad kommune, dersom de ikke har tenkt å benytte seg av denne.

Alle skole- og barnehageansatte i Krødsherad kommune vil bli prioritert for vaksine. Vi har mulighet til å gi 10 % av dosene til denne gruppen. Skole – og barnehageansatte som bor i Krødsherad kommune, men jobber i annen kommune vil bli prioritert i den kommunen de jobber.

Vi vaksinerer hver torsdag i hele sommer, og er forespeilet i overkant av 100 doser hver uke, med en topp på ca 350 doser i uke 32. FHI presiserer at dette foreløpig er usikre tall, men med denne prognosen vil vi komme langt med å kunne tilby første dose til våre innbyggere i sommer.

Her kan du se oversikt over status vaksinasjon uke 26 (PDF, 229 kB)

Det vil ikke bli status oppdateringer rundt vaksinering, dersom det ikke skjer noe helt spesielt, i ukene 27-30 på grunn av ferieavvikling.