Finn de rette energitiltakene for din bolig gjennom energiportalen

Høye strømregninger? Finn de rette energitiltakene for din bolig med kommunens energiportal - helt gratis!

Mange opplever høye strømkostnader for tiden. Det kan lønne seg å installere energitiltak, som for eksempel varmepumpe eller etterisolering av tak, for å få ned kostnadene.

Kommunens har en gratis og objektiv energiportal som gir deg raskt svar på hvilke energitiltak som passer i din individuelle bolig.

1. Gå inn på energiportalen.no
  2. Tast inn adressen din og definér størrelsen på boligen din.
  3. Kryss av for hvilke oppvarmingskilder som benyttes i boligen i dag, hvilken standard boligen har, og om du har gjort oppgraderinger.
  4. Definér antall personer i husholdningen og hvor ofte/hvor lenge hver person dusjer, og antall karbad pr uke.
  5. Du får dynamisk oppdatert dagens forbruk i husstanden din.
  6. Simulér deretter ulike energitiltak i boligen din og se hvilke aktuelle tiltak du sparer mest energi og kostnader på pr år. Vurdér dette opp mot innkjøpspris.
  7. For hvert tiltaksområde du simulerer, vil du får opp lokale leverandører som kan installere tiltaket. Be om tilbud fra for eksempel tre av dine nærmeste leverandører.
  8. Etter installasjon vil du se at strømkostnadene faller, gitt at du holder samme nivå for varme og komfort.

Snakk med en energiekspert

Du kan du stille små og store spørsmål om din bolig til Norges fremste energirådgivere. Rådgiverne har det siste året hjulpet flere enn 1000 boligeiere med å finne smarte energitiltak og relevante støtteordninger tilpasset den enkelte bolig.

Ring gratis til 466 26 000 og snakk med en energirådgiver om din bolig. Tjenesten er betjent fra 09:00 - 15:00 på hverdager.